Violin-Geigenmacher Wilhelm Durrschmidt 1932

Moderatoren: Heidrun Eichler, Johannes Meinel, Udo Kretzschmann

Antworten
bryanr
Beiträge: 1
Registriert: Do 26. Jun 2008, 17:05

Violin-Geigenmacher Wilhelm Durrschmidt 1932

Beitrag von bryanr »

Hello,

First let me apologize as I know little to no German. I own a Markneukirchen violin that was made by Wihlem Durrschmidt in 1932. The only information I could find regarding Mr. Durrschmidt was from the Jalovek book which states: "Durrschmidt Wihlem August; Markneukirchen, born 11.3.1863, died, 17.10.1937. I was wondering if anyone had any additional information regarding Mr. Durrschmidt and the violins he made. I would also love to have a picture of him if there's one known or available. Thank you so much for your time and once again, I'm sorry I can't speak/write German.

Bryan Ramsey
Fort Worth, Texas USA

Udo Kretzschmann
Geigenbaumeister
Beiträge: 554
Registriert: Do 02. Feb 2006, 11:16
Wohnort: Markneukirchen
Kontaktdaten:

Re: Violin-Geigenmacher Wilhelm Durrschmidt 1932

Beitrag von Udo Kretzschmann »

Hello Bryan,

August Wilhelm Dürrschmidt was the son of the maker of musical instruments Heinrich Georg Dürrschmidt. In his firm there were made all string instruments and they dealt with all kinds of instruments, with components of musical instruments and especially with tone wood. His stock of wood must have been amazing.

The products of his firm were well known and popular in the States. The most intensive relations in commerce existed with Bruno in New York.

As far as I know there exists a photograph of Wilhelm Dürrschmidt in the Museum of Musical Instruments Markneukirchen.

I know the granddaughter of Wilhelm Dürrschmidt and will send you her email address via PN.

I hope this could help you a little.

Best regards

Udo Kretzschmann

zachewlf
Beiträge: 1
Registriert: Di 25. Nov 2014, 21:02

Re: Violin-Geigenmacher Wilhelm Durrschmidt 1932

Beitrag von zachewlf »

Sehr geehrter Herr Kretzschmann,
ich habe heute die Forumsbeiträge von 2008 zu August Wilhelm Dürrschmidt entdeckt.
Seit einigen Jahren betreibe ich das interessante Hobby Ahnenforschung und in meiner
Ahnendatei habe ich auch diesen August Wilhelm Dürrschmidt, Sein Großvater und mein
Urururgroßvater waren Brüder. Jetzt würde mich auch das Bild von August Wilhelm Dürrschmidt
und die Emailadresse von der Enkeltochter interessieren.
Für Ihre Bemühungen vielen Dank im Voraus.

Viele Grüße aus Bayern

Regina Zacher, geborene Dürrschmidt

Udo Kretzschmann
Geigenbaumeister
Beiträge: 554
Registriert: Do 02. Feb 2006, 11:16
Wohnort: Markneukirchen
Kontaktdaten:

Re: Violin-Geigenmacher Wilhelm Durrschmidt 1932

Beitrag von Udo Kretzschmann »

Sehr geehrte Frau Zacher,

die E-Mail- Adresse ist per PN unterwegs. Ich habe mit der Familie gesprochen - man ist auf Sie gespannt!

Bezüglich Bild bitte ich Sie, sich mit einem Mitarbeiter des Museums direkt in Verbindung zu setzen.

Mit freundlichen Grüßen

Udo Kretzschmann

Antworten